lördag 28 maj 2011

Vårt rykte är räddat

Här är ett inlägg från Ella & Max panfu blogg!
___________________________________________________________
Vårt rykte är räddat

har ni redan börjat träna Kung Fu hos min farfars farfars far? Jag övade länge igår och kan redan göra “vit lotus” och “den listiga ormen” utantill. Kung Fu-träningen gör att jag inte tänker på den superpinsamma artikeln i den kinesiska tidningen. Jag har förträngt artikeln under de senaste dagarna men när jag tänker på vad tusentals kineser nu måste tänka om oss så blir jag fortfarande arg. Till och med min farfars farfars far frågade mig om det är sant att vi Pandor är rädda för pannkakor!


Oroa dig inte, från och med idag så kommer inget att tro det längre! Vi har nämligen övertalat journalisten att revidera sin pannkaksartikel, det betyder att ändra den. Ta en titt på nästa nummer av tidningen! Där finns ett foto som bevisar att vi inte är rädda för pannkakor:


Under bilden står:


Det betyder “Ella är inte rädd för pannkakor”. Visst är min kinesiska bra?

Lägg av Max! Du läste precis ur en annons för diskmedel. Den riktiga artikeln finns längre ned. Däri står det att journalisten ber om ursäkt att han “blandade ihop allting” i sin förra artikel. Han sa att “han måste ha missförstått det hela lite”.


Tss! Han ville säkert bara skriva en smaskig artikel.


Det är möjligt. Jag är i alla fall jätteglad över artikeln! Nu vet alla att vi Pandor inte är rädda för pannkakor. Raka motsatsen: vi vågar till och med ta på dem och äta dem. Fotot är jättesnyggt. Det var en bra idé. Tusen tack Pandor!


Håll höjd
Ella och Max
_________________________________________________________________________
<a style="border: 0; text-decoration: none;" href="http://www.blogresponse.com/davidmars2000%22%3E%3Cimg src="http://www.blogresponse.com/images/buttons/178x57_swe.png" style="border: 0;" alt="" title="" /></a>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar