onsdag 25 maj 2011

Ett vykort från Pan Lee

Ett vykort från Pan Lee

jag har fått post från min farfars farfars far Pan Lee!! Kommer ni ihåg honom?

Max och jag besökte honom i Tibet under vår jorden-runt-resa, han bor där i ett buddhistkloster. Han invigde oss i sitt klosterliv och visade oss hur man mediterar. Max lärde sig till och med några Kung Fu-trick. Men dem skulle han nog behöva bättra på lite. Förut så försökte han nämligen släcka lyset i taket genom att hoppa upp och sparka till lysknappen. Men han tog så mycket sats att han ramlade baklänges med en kullerbytta.


Ja men jag lyckades ju släcka lyset

Ja, och du låg där på golvet i mörkret. Då kommer ju Pan Lee i rättan tid! Varför han kommer? Det avslöjar jag inte ännu. Det får ni läsa själva. Jag har satt upp hans vykort på trädet bakom ladan så att ni alla kan läsa det.


Jag är redan på väg. I alla fall nästan. Först ska jag titta förbi den gula brevlådan i stan. Där kan nämligen alla Pandor ladda hem ett roligt vykort som man kan skicka till alla sina vänner fram till 1 juni! Den 1 juni är det nämligen…TRUMMVIRVEL….


INTERNATIONELLA BARNDAGEN!!

Dessutom är vi jättenyfikna på att få reda på vad ni tycker är det bästa med att vara barn och vad ni tycker är jobbigt. Skriv vad ni tycker i undersökningen. Sedan berättar vi såklart också vad de andra barnen tycker.


Under nästa vecka kommer det att finnas ännu fler tillfällen som vi kan fira oss själva på. Låt er överraskas!


Håll höjd
Ella och Max

P.S. Några av er hade en jättebra idé för hur vi skulle kunna förbättra Ellas rykte: vi skickar en bild på ett pannkakskrig till den kinesiska tidningen. Då får de se att det som journalisten skrev var lögn. Vill ni också vara med på bilden? Gå i så fall till stan idag klockan 18 och var med i det stora pannkakskriget! Självklart får Ella inte veta något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar